På besök hos Svanankorna

Lilla V:  Mamma jag vill åka till de där svanankorna igen.
Jag:  Ja, det kan vi göra men vad hette de egentligen?
Lilla V:  Strutsar?

För någon vecka sen besökte jag och lilla V Sahlins Struts och av någon anledning bestämde han sig för att de hette svanankor…?
Det är i alla fall ett besöksmål jag verkligen kan rekommendera om man vill hitta på något med barnen. Annars med för den delen. Jag har ju varit där flera gånger förut, men sen jag var där sist hade de utökat med nya aktiviteter. För barnen fanns förutom att titta på både stora strutsar och de små strutsarna, tramptraktorer, en mycket stor sandhög med massa leksaker, studsmatta och gungor. På sommaren har de guidade turer en gång per dag. De har dessutom byggt ut caféet och butiken med en glasveranda. I caféet säljs både fika och mat där det mesta är gjort på strutsägg. Vem vill inte prova strutsglass? Passa på att besöka dem innan sommarsäsongen är slut den 31 aug.
http://www.sahlinsstruts.se

Kommentera

