Underbara Claras underbara frukostmuffins

Idag har lilla V och jag bakat muffins. Då jag försöker att inte ge varken honom eller mig så mycket socker, så känns de här muffinsen perfekta att ge till mellis eller fika.  Bananerna och bär/frukt ger sötma i sig och sen kan man anpassa hur mycket strösocker/råsocker man vill ha i. Jag har gjort de här muffinsen ett antal gånger nu och de går ju att variera hur mycket som helst. Jag har tidigare haft blåbär/hallon i och inte så mycket kanel, men idag testade vi att sticka i små äppelbitar innan vi gräddade och det blev jättegott det med.

Receptet hittar ni här hos Underbara Claras blogg.

Jag har dock mosat bananen och haft den i smeten och inte skivat den som det står i receptet.

Contact Sheet

2013-08-26 16-12-09

Kommentera

