Söt, sötare, sötast!

Min kära vän E och hennes dotter var och hälsade på i lördags.  Jag hade tidigare nämnt att jag behövde någon att träna mitt nyvunna fotointresse på. Till min glädje ställde de upp som modeller. Den mindre av dem kanske i och för sig inte hade så mycket att säga till om.

Som alltid är det svårt just med poser och att veta hur man ska styra den/de man fotar för att det ska bli bra på bild men ändå vara naturligt. Men övning ger färdighet även i det och då är det bra med vänner som ställer upp.

Att fota barn sägs ju heller inte vara det enklaste, och jag kan förstå varför. Dock måste det ändå vara enklare att fota barn än t.ex. en brevlåda… oavsett vart fokus råkar hamna så kommer ju alltid såna här små sötnosar bli bra på bild. De där ögonen kan ju få vem som helst att glömma att titta efter de fototekniska detaljerna.

Vad tror ni, kommer jag få chansen att fota hela familjen vid nästa tillfälle vi ses?

Contact Sheet

One thought on “Söt, sötare, sötast!

Kommentera

