Efterlysning!

Jag behöver er hjälp! En del krukväxter här hemma har inte överlevt semestern, och jag skulle vilja ha lite nya blommor. För att göra det hela lite krångligare skulle jag just vilja ha den här växten som ni ser på bilden. Den heter Elefantöra eller Parasollpilea (Pilea peperomioides på latin). Den är väldigt lätt att ta skott av och föröka, men jag känner ingen som har en sån här planta och den finns inte i någon av alla blomsterhandlarna jag varit i. Någon som vet någon som har så skulle jag bli jätteglad?

DSC01420

Bild lånad från josefineathome.blogspot.se

 

2 thoughts on “Efterlysning!

Kommentera

