Tips på barnappar

Vår lille V hittar man ofta med ”paddan” (iPaden) i knät. Han tittar på youtubefilmer, spelar spel, bläddrar bland foton mm. Jag kan säga att jag vissa dagar tycker det blir alldeles för mycket skärmtid så lite begränsningar är det absolut dags för. Dock kan jag tycka det är helt ok att han får sitta i soffan och ta det lugnt en stund när han kommer hem från en lång dag på dagis och jag får lite tid att förbereda maten.

Tänkte rekomendera några spel vi nyligen laddade hem till honom. De ingår i spelen från Dr. Panda och finns på svenska och för både ipad, iphone och android tror jag. Det första spelet vi testade var Dr.Pandas snickare. Han älskade det spelet och ville inte slita sig från början. Det är flera minisnickaruppdrag man hjälper olika djurfamiljer med. Dock tröttnade han lite när han gjort dessa miniuppdrag några gånger.

Sen testade vi även Dr. Panda Flygplats och den är fortfarande populär. Tänker mig att den är perfekt om man ska ut och resa. Dels som tidsfördriv men den förbereder även barnet på de olika moment som finns på en flygplats med incheckning, säkerhetskontroller, bagageutlämning osv. Det är dock lite olika svårighetsgrader på de olika uppdragen och visa är lite för svåra för lilla V som är 2 år och 8 mån.

Här hittar ni mer ingående recensioner på spelen och där kan ni även köpa dem om ni skulle vara intresserade. Nu skulle jag vilja ha någon app som på ett kul sätt lär ut siffror, någon som har något tips?

paddan

Kommentera

