Julklappar

Tänkte fortsätta på julklappstemat när jag ändå håller på. Känner mig tidigt ute i år och har faktiskt rätt många julklappar klara redan! Det roligaste är självklart att hitta på julklappar till lilla V, och de är i alla fall redan införskaffade. Brukar dock få frågan från släktingar vad han önskar sig och tänkte ge er lite tips här vad jag tror skulle gå hem.

När leksakskatalogen kom och jag sa att han kunde ringa in det han önskade sig så frågade han efter mobiltelefonen… men förklarade att ringa in gjorde man med en penna. Sen började han glatt ringa in i stort sett allt i hela katalogen. Något han dock nämnt hela hösten att han vill ha är en lyftkran med kontroll så den går att styra.

Någon som har tips på andra roliga saker som brukar vara populärt till en treåring? Han gillar verktyg och att bygga saker, tekniska grejor samt pyssla och pussla.

1. Brio builder system, med olika trä och plastdelar man bygger ihop och verktyg som följer med
(finns bl.a. på Barnens hus)
2. Stiga snowracer
3. Lyftkran med radiostyrning (denna från teknikmagasinet)
4. Spikset, där man bygger olika figurer genom att hamra fast dem med spik på en korkmatta
(denna som hade fordonsdelar hittade jag här)
5. Träpussel, ska helst ha  minst 25 bitar för att inte bli för lätt. (dessa hittade här)

Bild1

4 thoughts on “Julklappar

  1. Ett par riktigt hett tips om han gilla att bygga är BRIO Buildersystem. Axel som är 3 har både ett flygplan och så en sats man både kan göra bil och robot av. Oftast bygger han helt egna konstruktioner av alla bitarna. Det brukar bli fiskebåtar…
    När han nyss fyllde tre fick både han och brorsan varsina paket med Geomag. (Du kan se exempel här http://www.byggleksaker.se/geomag) Det är skitkul! Både jag och barnen sitter med dessa magnetstavar och grejar. Jag har önskat fler till barnen (köhöm… och mig….) i julklapp;)

    • Tack för tipsen Malin! Buildersystem har jag kikat på, och han har testat lite som jag hade när jag var liten så det står absolut på önskelistan. Geomag har jag dock inte hört talas om, så det ska jag kolla in!

  2. Våra buildersystemtillbehör ligger överallt och ingenstans så det är dags att fylla på med fler delar. Jag försöker desperat hålla ordning på prylar som hör i hop. Gör lådor med text så att ALLA ska veta vart delarna ska ligga osv. Hur många tror du försöker vara ordningssamma…? Jag har gett upp och samlar ihop de delar jag råkar hitta.
    Här nedan finns en bild på A när han har satt ihop några magnetstavar.
    http://tilia.blogg.se/2013/october/jattelillalitens-riktiga-fodelsedag.html
    Vi har önskat oss fler i julklapp:)

Kommentera

