Adventskalender nr 1

Inga inlägg på någon vecka, men jag kan säga att det i övrigt varit full fart känns det som. Älskar julpyssel och har fixat och försökt fått ihop julstämning här hemma. Förra helgen var det dessutom lite kalas för herr T som fyllde år. Första adventsjulstjärnan som kom upp i ett fönster var förra helgen i lilla Vs rum. Sen har jag inte hunnit med, och inte vågat hängt upp dem när han inte varit med. Så igår blev det två till och nu är det bara en kvar…den kräver dock att 4 m stegen bärs in från garaget. Hur kan det bli ett veckoprojekt att hänga upp några stjärnor?

Det jag vill visa är dock hur adventskalendern med paket blev som jag gjorde till lilla V. Fixade det sista igår kväll när han somnat, och det blev helt ok. Nästa år kanske jag dock snickrar, eller syr något att hänga paketen på, även om min enklare variant med tavellisterna i köket funkar utmärkt.

I dag har jag i alla fall passat på medans ljuset fanns och fotat mina små juldekorationer, så under veckan kan nog inläggen bli tätare. Kika gärna igen!

2013-12-01 13-28-34 2013-12-01 13-32-28 2013-12-01 13-32-15 2013-12-01 13-52-13

Kommentera

