Mumsigaste juldesserten!

När det ska göras efterrätter i juletider så vill i alla fall jag ha dem lite julinspirerade. Det här är en supergod efterrätt som jag verkligen kan rekomendera. Apelsin och björnbär känns väldigt fräscht till vitchoklad-krämen. Saffran kan ju heller aldrig bli fel i juletider! Receptet finns här på arla.se  Jag har inte testat men tror både krämen och ”fruktsalladen” kan förberedas en stund innan. Så är det bara att lägga upp det i portionsglas/skålar vid servering.

Den fina stjärnan som jag ofta använder till efterrätter har jag köpt för ett par år sedan på Granit för 19 kr (tror dock att de fortfarande säljs). Det bästa är att de även funkar i ugnen. Det sämsta är att de inte är så roliga att diska med alla vinklar och vrår. Funkar visserligen i diskmaskinen men p.g.a. sin form så tar de väldigt mycket plats där.

2011-12-24 16-24-14 - 0123

Kommentera

