Cirkuskalas

Är det något jag gillar så är det att planera barnkalas. Finns massor av rolig inspiration på nätet och har man bara valt ett tema så går det rätt lätt. Jag gav V lite olika förslag och han valde cirkus. Perfekt tänkte jag och började googla idéer. Hade tur och hittade en hel pdf att ladda hem med olika trycksaker med Cirkustema. Gjorde utifrån dessa en inbjudan, cupcake-toppers, servettringar och en cirkusbanner.

De små popcornbägarna (cupcakes/dessertformarna) hittade jag hos klaraform.se som det visade sig låg i Borlänge. Där kan ni hitta mycket fina formar, roliga papperssugrör och andra bra kalastillbehör.

De blårandiga sugrören hade jag redan införskaffat tillsammans med servetter på Åhlens.
cirkuskalas 1

Vilgots 3årskalasinbjudan

2014-01-19 10-38-46

cirkuskalas 2

2014-01-19 10-14-13

cirkuskalas 3

9 thoughts on “Cirkuskalas

  1. Hej, vilken fin blogg. Jag planerar också ett cirkus kalas för min 5 årige son. Jag har letat och letat efter någon slags mall att utgå ifrån när det gäller inbjudningskort och dylikt. Kan du möjligtvis hjälpa mig med vart du hittade ”pdf:en” du skriver om, eller kanske maila den till mig? Jag vore så tacksam 🙂

  2. Hejsan! Toppenbra tips på din blogg! Jag är också väldigt nyfiken på var du hittat den där pdf:n. 🙂 Skulle jag kunna få adressen?

    • Hej Åsa, Kul att du gillar mina tips! Jag kommer faktiskt inte ihåg vart jag hittade pdf:en men har den kvar. Om du ger mig din mailadress så kan jag maila den till dig? Om du är intresserad av själva inbjudan så har jag använt en bild från pdf:en och skrivit över texten i ett program som heter Microsoft Publisher. Kan skicka med den också om du är intresserad/ har möjlighet att använda en sådan fil?

Kommentera

