Sylusten är tillbaka

Ibland önskar jag att jag bara var bra på en sak och kunde koncentrera mig på den hobbyn… Det blir så svårt att välja annars vad man ska göra när man är så här velig som jag är. Nu är jag i alla fall inne på att sy igen, och har massor projekt på gång i huvudet.

Sent en kväll (med mina mått mätt..) resulterade detta i ett par knallröda mysvelourbyxor. Mest för att jag hade rött tyg hemma och byxor är det enklaste att sy, och som jag hade mönster till. En timme senare ungefär så var de klara (och klockan var alldeles för mycket..)

Beskrivning på hur man syr ett par såna här byxor, vilket är otroligt enkelt hittar ni här. Då mitt eget mönster är lite hemmaihopknåpat kan jag tyvärr inte bidra med mönster.

Så mitt mission nu är att dels hitta lite fler mönster och dels köpa lite fler tyger.

muddbyxor

2 thoughts on “Sylusten är tillbaka

    • Ja! Häromdagen stod jag och tittade på Pandurotyger, och idag fick jag hem lite provbitar från Stoff & Stil. Problemet kvarstår dock….jag kan inte bestämma mig vad jag ska börja med och vet därmed inte vad jag ska köpa för tyger!!! 🙂

Kommentera

