Städa städskåp

Vi har nu bott i vårt hus i över fyra år… så i fyra år har jag alltså tänkt fixa någon fiffig förvaring i vårt städskåp. Dammsugarslangen sitter jättebra på en hållare på insidan dörren, men resten… Dammsugarmunstycket, sopsetet, en flaskborste, en japansåg och en golvmopp har samsats där inne i en plockepinnhög på golvet. Visserligen inte så svårt att hitta det man letar efter, men jag har lite svårt för outnyttjade och ostrukturerade förvaringsytor.

Så nu har ni fått en före-beskrivning (eftersom jag aldrig fotade plockepinnhögen) och ta-da här har ni resultatet.
2014-02-15 12-56-29
Krokar sattes upp där några saker kunde hängas upp istället för att ligga huller om buller på golvet. Sen hittade jag dessa bra förvaringsbackar som inte är något revolutionerade. Det jag dock gillade var att de gick att hänga upp på skenor med konsoller. Detta gör att de går att dra ut som lådor, eller lätt kan lyftas ut helt om man vill ta ut den medans man letar nya batterier eller annat. Plastlådorna som ingår i serien SmartStore finns på t.ex. IcaMaxi och Coop men skenor och konsoller har jag bara sett på Clas Ohlsson än så länge. Funkar ju både i lekrum, garage, förråd och annat och finns konsoller för flera olika storlekar på lådor.

Sen kanske ni undrar vart vi har resten av alla städgrejor. Jo alla rengöringsprodukter står i ett av våra överskåp i tvättstugan (numera även de sorterade i snygga rader). Där har vi bra överblick och de står tämligen oåtkomliga för små barn.

Och japp jag har helt fastnat i någon slags rensa-och-organisera-fas som vissa hävdar har med graviditetshormonerna att göra. Idag är hela vår köksö fylld med krukor, vaser, ljuslyktor och ljus. (Resultatet av gårdagens rensningsryck) Ska bara leta på en kartong och packa ner allt… Laddar nämligen för en stor loppis hos mamma i sommar! Fortsättning följer på det temat.

Kommentera

