10 år, god mat och härligt vårväder!

Den här helgen började perfekt och fortsatte lika bra!

Fick först stanna till på vägen hem från en jobbtrip till Stockholm för en snabbfika och lite mys med Elliot och syster i Uppsala. När jag sen kom hem stod en fin bukett röda rosor och väntade på mig från mina älsklingskillar. Inte helt utan anledning, för i torsdags var det inte vilken dag som helst. Jag och herr Thorsell firade faktiskt 10 år tillsammans. Fick dessutom en lyxig middag serverad med oxfile och rödvinssås!

På lördag förmiddag drog jag och Vilgot iväg med Anna och tjejerna till Säterdalen på utflykt. Det är jag verkligen glad att vi gjorde. Superhärligt väder, mycket lekmöjligheter och picknick med goda vännner kan ju bara inte bli fel. Kan varmt rekomendera Säterdalen som utflyktsmål och brukar bli ännu bättre på sommaren då det finns lite servering och lite fäboddjur att hälsa på. På lördag kväll premiärtände vi grillen och min snabbt framgooglade kycklingmarinad visade sig bli riktigt lyckad.

säterdalen

Söndag förmiddag började jag rensa lite i förrådet medans V och herr T tvättade bilen. Sen packades bilen full med loppisgrejor som kördes hem till mamma och pappa där vi åt lite mat och spenderade ett par timmar. Planen är nämligen att ha loppis hemma på deras gård i sommar, och det passar sig alldeles utmärkt med mina rensningsryck som just nu rensar ut både det ena och det andra här hemma. Så är ni fyndsugna så håll ögonen öppna. Kommer definitivt tala om när det blir öppet!

biltvätt

Sista fulla veckan är nu jobbad för ett bra tag fram över och jag tänker börjar dra ner på arbetstempot. Bara det är ju också värt att fira!

2 thoughts on “10 år, god mat och härligt vårväder!

  1. Säterdalen ÄR mysigt:) Vi kommer dit alldeles för sällan bara eftersom vi oftast är i skogen hemikring eller i stugan. Vi spenderade också helgen ute och jag slog rekord i att rensa hallonhäcken innan juni… Det finns kvar att rensa i den, men allt dött i den är i alla fall borta. M hotar nämligen att ta bort hela häcken eftersom det ändå aldrig är någon som rensar den. Att det blir en massa sylt och goda smoothisar har han glömt… Men nu är den rensad och ska därmed räddas från undergång! Jag ska ha kvar mina hallon!!!

    När var det nu den lilla myran var beräknad att komma till världen?
    Grattis till 10 år också! Vi har också 10-årsjubileum i år. Fast lite senare även om ingen av oss vet när.

    Kram!

    • Hej Malin, Pyret är beräknat till 8 maj, så jag räknar stenhårt med det datumet! 😉 Skönt att du fått hallonhäcken rensad! Jag börjar också bli sugen på trädgårdsarbete och kommer på massa saker som ska göras, tyvärr får nog det vänta till pyret kommit ut. Det gör dock inget har nog med projekt och idéer ändå som ska genomföras innan 8 maj hade jag tänkt…

Kommentera

