Fotokurs med snyggaste modellen

Som jag skrev tidigare så var en av anledningarna till att vi var i Stockholm i helgen att jag skulle gå fotokursen jag köpte till mig själv i julklapp. En del av det jag vill lära mig lite mer om var t.ex. ljussättning och att fotografera i motljus. Tyvärr ville dock inte solen göra oss sällskap men jag är lika nöjd för det. Egentligen ingår det en modell i kurspriset, men jag frågade syster om hon än en gång kunde tänka sig modella lite. En kul grej och en chans även för henne att lära sig lite mer foto.

Första halvan av kursen gick vi igenom lite tidigare bilder jag hade med mig. Lite frågor jag hade och lite områden jag ville lära mig mer om. Sedan gick vi till stadshuset i Stockholm och fotade.

Vet inte hur det gick till för det kändes så enkelt när vi fotade, men måste vara alla bra tips från duktiga Emelie som gjorde att jag är riktigt nöjd med bilderna. Trots att jag tagit så många bilder på min syster och vet hur snygg hon är i verkligheten så fascineras jag ändå över hur naturlig men ändå proffsig hon ser ut på bilderna. Håller ni inte med?

annika 1

 

Annika 2

2 thoughts on “Fotokurs med snyggaste modellen

Kommentera

