Trampbil med matchande mössa

Eftersom V fyller år väldigt snart efter jul och det blir mycket paket på en gång så önskade vi pengar till en trampbil som han skulle få när det var lite bättre säsong för den. Så häromdagen slog vi slag i saken och åkte till Gagnef och provkörde och inhandlade en. Resulterade i en mycket glad och nöjd kille, som fick skruva och ut för att provköra.

Det är samma märke på trampbil som de har på Sahlins Strutsfarm i Borlänge. Märket heter Bergs och verkar vara både rejäla och lättkörda. Firman som säljer dem heter lekute.se och är en webbutik som ligger i Gagnef. Inköpet har resulterat i att den höggravida mamma nu får gå ett varv runt kvarteret varje dag, en alldeles lagom lång promenad.

Sen måste jag ju också påpeka att mitt senaste syprojekt är mössan V har på sig. Den matchar ju både trampbil och jacka! Mössa ska ju vara bland det enklaste att sy, och det är det i och för sig också om man lyckas få till rätt mönster…

trampbil

One thought on “Trampbil med matchande mössa

  1. Vilken cool trampbil!
    Vi köpte vår studsmatta i Gagnef förra året. Hönsföräldrar som vi är ville vi att det skulle vara en rejäl och säker matta. Inget billigt krafs från Jula där fjädrarna inte är helt täckta och där man går genom nätet via en öppning med dragkedja – som ungarna aldrig stänger. Visst kostade den lite mer, men det känns bättre i hjärtat!

    Snygg mössa också. Nej, jag har inte heller fått till något bra mönster. Jag har iofs inte testat helhjärtat heller, utan gett upp när jag har insett min mönsterbegränsning.

Kommentera

