Byt aldrig efternamn!

Ett tips om ni gift er och bytt efternamn är att noga kolla när ni beställer saker från webshopar där ni haft konto sen tidigare att efternamnet är rätt. Beställde efter mycket funderande lite roliga tyger, band och annat från Stoff & Stil.

Paketet kom snabbare än beräknat så jag var jätteglad och tog en extra tur till Ica Maxi. Men tror ni jag fick med mig något paket… nee det stod ju fel namn på min legitimiation så de vägrade! Jag försökte desperat visa mitt Ica-kort istället där faktiskt mitt gamla namn fortfarande står, men nej det är ju ingen legitimation (såklart). Ungefär här blev en viss högravid tjej väldigt arg, men insåg att jag inte skulle komma någonstans. Det var ”bara” att åka hem och ringa skatteverket i deklarataionstider och stå i telefonkö  för att få ut ett personbevis där det står mitt tidigare efternamn.

Slutet på denna historia och det där personbeviset väntar jag på än idag…

Under tiden har jag lämnat symaskinen och börjat pyssla med foton istället, mer om det i nästa inlägg.

4 thoughts on “Byt aldrig efternamn!

  1. Jättekonstigt att de är så hårda när du hade andra kort med också? Kan du inte bara ta med det gamla passet/körkortet? Eller prova när de bytt personal 😉

    • Jo enligt mig, så är det lite onödigt. Har svårt att tänka mig att någon som också heter Cecilia skulle stulit min identitet för att hämta ut några tygbitar.. Dock var de 3 st ur personalen som stod där varav en var ny på jobbet och en av dem nån slags chef, så jag hade kanske otur.

Kommentera

