Scrapbooking

Jag har ju tidigare sysslat mycket med scrapbooking, ordnat scrapträffar och till och med varit kursledare. För er som är oinsatta i ämnet är scrapbooking som att göra fotoböcker manuellt, med papper, printade foton och dekorationer och riktiga album.

Jag har ett tag varit väldigt kluven till scrapbooking då det har tagit alldeles för mycket tid. En sida kan ta 1-2 h för mig att göra i värsta fall. Så ni inser hur många foton man hinner dokumentera på en dag då… Men jag har också kommit fram till att jag fortfarande tycker det är väldigt roligt. Det är mycket mer skapande och kreativitet och man slipper sitta framför dataskärmen hela tiden. Jag har ett tag (ungefär 3 år mer exakt…) försökt göra ett scrapbookingalbum för V’s första år. Nu blir det lite dubbelt eftersom jag även gjort en fotobok, men det gör inget.

Så när min fotobok var klar förra veckan, tog jag en dag och plockade fram alla scrapsaker igen och satte igång. Det var riktigt kul och jag lyckades få ihop 5 sidor på en dag, vilket är bra för mig! Nu ligger dessutom pysselsakerna framme på skrivbordet och mer lättillgängliga så förhoppningsvis blir det några sidor till. Vore ju kul om jag skulle kunna göra ett album på i alla fall första året till både V och hans lillebror så småningom. Så är det någon som är sugen på klippa och klistra papper kan ni väl höra av er så jag får någon att pyssla med!!  Här får ni se några exempel på hur det kan se ut.

2014-04-25 07-57-59 2014-04-25 07-54-35 2014-04-25 07-56-47 2014-04-25 07-54-01 2014-04-25 07-57-25

 

One thought on “Scrapbooking

  1. Jag är ju så imponerad av er som orkar hålla på! Mitt tålamod sträcker sig inte så långt…. Men till jul brukar jag bjuda in mig hos en granne som håller på med scrapbooking. Tillsammans gör vi julkort. Eller hon gör riktiga julkort och jag gör… Julkort som i alla fall ser lite mer genomtänkta ut än de man printar ut via någon fotosida. Roligast är såklart stansmaskinen. Jag känner mig som en liten unge som vevar och stansar. En sån skulle jag kunna lägga pengar på själv också. Då får man snygga saker på ett enkelt sätt:)

Kommentera

