Stolt storebror

För er som inte redan hört  nyheten är han nu här vår lille Frans!

Måste nog erkänna att det var lite tidigare än jag väntat mig (29 april kl. 18.28) närmare bestämt 9 dagar tidigare än jag tänkt mig då jag hade satsat allt på 8 maj. Eller nja inte allt, men var i alla fall rätt säker på månaden i alla fall.

Jag är otroligt tacksam att Frans valde att komma ut lite tidigare då han ändå vägde 3960 g och jag har fått för mig att de växer rätt mycket de sista veckorna. Förlossningen var dock relativt snabb och okomplicerad. Hann bara vara på BB i 1,5 h innan han var ute, men vi hade ju kunnat åka in tidigare om vi velat då jag hade värkar till och från hemma hela dagen. Enda som höll på att krångla till det var en moderkaka som inte ville komma ut och jag låg och väntade på operation i över en timme. Men stort tack till Frans som ammade så bra så några eftervärkar kom igång och den kom ut som den skulle ändå.

Allting kändes enklare den här gången, och jag är mycket piggare nu efteråt än vad jag var sist.  Vi åkte hem redan dagen efter. Har idag lyckats gå en kort barnvagnspromenad (det klarade jag inte förra gången!) Jag och V har dessutom lyckats fylla frysen med både Tigerkaka och bullar de senaste dagarana så är någon sugen på att komma förbi på fika är ni hjärtligt välkomna!

V har varit rätt sparsam med kommentarer om lillebror under hela graviditeten men hans ögon lyste av stolthet och glädje när vi kom hem. Lillebror är än så länge det snällaste och enklaste lilla underverket jag träffat och sover hela dagarna.  Perfekt för att vi alla ska vänja oss vid den nya lilla familjmedlemmen i lagom takt. Nu håller vi tummarna för att allt fortsätter så här enkelt så länge som möjligt och att Frans så småningom förstår att man även ska sova på nätterna.

storebror

2 thoughts on “Stolt storebror

Kommentera

