Kan någon stanna tiden en liten stund

Insåg i dag att Frans redan hunnit bli en vecka gammal!!

Hjälp vart tog den veckan vägen? Visst känns det delvis som att han alltid funnits hos oss, samtidigt så är det lite svårt att få in i huvudet att vi plöstligt är fyra i familjen. Helst vill jag bara ta en timeout från omvärlden och stänga in mig i ett rum och bara mysa med och lära känna den här nya killen. Det finns dock andra som (med all förståelse) vill ha uppmärksamhet mer än någonsin, och vet exakt hur man testar en extra känslig och hormonpåverkad mamma. Är dock fortfarande stolt och snäll storebror som gärna pysslar om lillebror. Undrar bara hur man någonsin ska lära sig känna sig tillräcklig för alla.

I morgon är det jag som tar itu med att ta lite mer foton på lilla F. Tänker hela tiden att det passar nog bättre imorgon, men en vecka passerade lite för fort för att jag ska fortsätta med den taktiken..

2014-05-04 12-19-55sv

One thought on “Kan någon stanna tiden en liten stund

  1. Supersöt liten herre:) Blir så klart sjukt bebissugen, men det är bara att inse att min kropp inte orkar och att M tycker att han inte orkar för att han inte vill ha mer sömnbrist. Haha!
    Ja det där med att hantera syskon är alltid en balansgång har jag upptäckt. En helt ny erfarenhet eftersom det är så himla många år mellan mig och min syster. Jag passade på att tokmysa med lillebror när storebror var på dagis. Fast gissa om jag hade dåligt samvete som lät den lilla 2-åringen vara på dagis för att sen ”bara” vara hemma med lillebror. Men jag tror att det var nyttigt för oss alla tre.
    Stort grattis igen:)
    Kram!

Kommentera

