Ännu en vecka med Frans

Ännu en vecka har passerat så där nästan otäckt fort.. Nu börjar det dock likna vardag igen, då herr Thorsell är tillbaka på jobbet och storebror börjat dagis igen.

Vi har också haft besök i fyra dagar av mina amerikanska värdföräldrar sen jag var utbytesstudent. Jättekul, men det tar på krafterna att ha långväga besökare även om min snälla mamma lät dem bo hos dem. Frans har därmed varit på en turisttrip till Siljan och varit på sin första guidade tur på Carl Larssongården och skött sig exemplariskt (dvs. mestadels sovandes).

Nu hoppas jag bara att dagens mer högljudda protester, knöliga mage och svårigheter att komma till ro bara är tillfälliga. Det vore just typiskt om sova-hela-dagen-tendenserna går över precis lagom tills jag får lite tid hemma själv med lillebror.

I helgen får storebror följa med farfar till sommarstugan, så då hoppas jag på det fina utlovade vädret och kanske äntligen få fixa lite i trädgården.

2014-05-07 14-02-46b

frans

One thought on “Ännu en vecka med Frans

Kommentera

