DIY – Skötetui

Mycket bebisbilder och syprojekt just nu! Men snart har jag visat alla syprojekt jag lyckades slutföra innan Frans tittade ut. Så då får jag hitta på något annat kul att blogga om.

Här är i alla fall ett skötetui eller vad ska man kalla det? Ett underlägg för blöjbyten, med fack för blöjor och våtservetter är det i alla fall. Enligt egen design precis som jag ville ha det. Allt i ett, så det är lätt att ta med sig när det är dags att byta blöja, utan att hela skötväskan måste med. Funkar att fälla ut och fälla ihop med en hand om man måste hålla bebis på andra. Om man dessutom inte har en given skötväska kan man lätt ta med denna i vilken väska man önskar.

Det blå prickiga tyget är vaxduk så det är lätt att torka av. Går även att tvätta om man så skulle vilja. Sen sydde jag i knappar för att kunna fästa handdukar i, dock inte helt säker på att gummibandslösningen på handduken är så jättebra. Den lossnar lätt. Handdukarna är köpta för en billig peng på Ikea.

2014-06-05 11-22-25

skötväska

2014-06-05 11-24-06

Kommentera

