tvåbarnschock?

Jobbar för fullt på att försöka dra ner mina krav och förväntningar på vad som ska hinnas med och vad jag vill åstadkomma här hemma. Jag har väldigt svårt för att slappna av när hela familjen är hemma och är lediga tillsammans, det är helt enkelt för mycket viljor och dagshumör att passa ihop. Hushållssysslorna, barnen och önskan att hinna något eget utöver det, slåss konstant om uppmärksamheten. Nu försöker jag i alla fall ändra på det. Känns lägligt inför sex hela veckor tillsammans i sommar. Bra tips någon?

Idag hade jag inga förväntningar och krav på att någonting skulle bli gjort och tack och lov för det. Det är inte lätt att vara 3,5 år och både vilja vara liten och stor på en gång. Att dessutom få en lillebror, sluta med blöja och sluta sova middag är kanske lite för många förändringar på en gång. Tur att det emellan tvärtemot- och-vill-bestämma-själv-utbrotten finns korta stunder med världens goaste och härligaste kille.

Den nyaste lilla familjemedlemmen har bra dagar och dåliga dagar. Igår var en dålig dag, och idag var en bra dag. Även om dagen innebar fler än ett par kaosartade stunder med två barn som skrek i kör så kan jag inte riktigt säga att tvåbarnschocken har infunnit sig ännu. De turas istället oftast snällt om att testa mammans tålamod.

Jag tvivlar inte ett dugg på att talesättet ”Små barn små bekymmer” stämmer alldeles förträffligt bra. Så jag får nog jobba ännu mer intensivt på mina krav och stressnivåer så kommer allt lösa sig alldeles utmärkt!

I morgon tar vi nya tag och börjar dagen med grissläpp i Stora Skedvi.

2014-05-27 08-25-17 (2)sv
frans
2014-05-27 08-30-32sv
2014-06-03 19-49-12sv

 

Kommentera

