Hjälp mig med utflyktsmål!

Jag behöver er hjälp! Fast jag är född och uppvuxen här så står det ibland still när jag försöker komma på trevliga utflyktsmål för familjen. Ibland dyker det ju faktiskt upp nya ställen, eller sommarcaféer som man kanske missat. Tänkte att vi kanske kan hjälpas att sammanställa en sådan lista så här lagomt till semestertider. Så vad är era bästa tips? Det jag är mest ute efter är sånt som passar in på någon av nedanstående kategorier, men välkomnar alla tips! Gärna ställen som ligger inom 5 mils radie från Borlänge ungefär.

– Trevliga caféer/lunchställen gärna där det finns något mer att göra eller se.

– Barnvänliga utflyktsmål där det finns något för barnen att göra

– Inredningsbutiker /Gårdsbutiker / Loppisar

Själv har jag besökt  några nya sådana favoritställen i dag, återkommer med ett inlägg om dem.

 

Kommentera

