Bollie, Säter

Idag har äntligen lite semesterkänsla infunnit sig och vi gjorde en utflykt till Säterdalen som verkligen är ett bra utflyktsmål med barn. Vi tog picknickkorgen med och lekte i lekpark och tittade på djur. När vi var nöjda fick jag med familjen på en sen lunch på Bollie!

Har ni vägarna förbi Säter i sommar så kan jag verkligen rekomendera ett lunch eller fikastopp på Bollie som ligger vid Rådhustorget mitt i Säter. De har bland annat supergoda räkmackor med handskalade räkor i överflöd, eller om man vill det en hälsotallrik med räkor och andra tillbehör.

Deras glass och fikautbud har jag ännu inte provat då jag har blivit mätt på räkmackan varje gång, men det ser otroligt gott ut. De har även en del inredning, och matvaror till salu.

Vill ni se lite bilder och veta deras öppettider kan ni kolla in deras hemsida  eller facebooksida.

One thought on “Bollie, Säter

  1. Hej Cecilia! Håller med dej det tar ett tag innan ledigheten sjunker in, men nu så.
    Vi är i Torsby, Värmland, hos min mamma o Lasse. Utflykts tips om ni åker åt detta håll någon gång så åk till; Mormors glass café i Lysvik, då är det nära till Vattenlandet i Sunne en helt fantastisk upplevelse. Både för stora som små😉 hihi… Ha nu en fortsatt fin sommar! Kram på er!

Kommentera

