Veckans utflyktstips

Efter ett trevligt två-dagars besök på furuvik och några slappa dagar hos svärmor i Stjärnsund är vi nu hemma i värmen igen och har kört loppis en dag. Förhoppningsvis kan det bli något mer loppistillfälle senare i sommar/höst men vill man inte vänta rekommenderar jag ett besök i morgon!

För de som tycker det är för varmt med jordgubbsplockning rekommenderar jag imorgon att packa badkläder. Börja dagen med ett besök på vår loppis och en förmiddagsfika. Våra smörgåsar med brieost och jordgubbar på hembakt bröd har fått bra betyg! Alternativt rekomenderar jag kladdkakan med jordgubbar och grädde. Sen tar ni antingen vägen förbi jordgubbsodlingen eller köper lite färdigplockade jordgubbar för den som vill det och beger er sen till Långsjö badplats för att svalka av er.

För den som är mer loppissugen såg jag att det även var skyltat till en loppis i Romme just i morgon.

På vår loppis är det imorgon sista chansen att fynda fina tjejkläder upp till storlek 104.  Sen kan jag verkligen tipsa om mormors jättefina raggsockor och tvåändstickade vantar som säljs jättebilligt. (Nej jag har inte stolsting, men ni kommer tacka mig sen när det blir kallt igen!) Ekramarna på bilden finns i mängder och är perfekta till den som är lite kreativ. Kostar endast 10 kr styck.

loppis långsjö 5 IMG_8004_resize IMG_8003_resize loppis långsjö 4 IMG_8024_resize långsjö loppis 6 IMG_8036_resize IMG_8039_resize IMG_8045_resize

Kommentera

