Loppat!

Nu när jag rensat i skåpen och sålt av lite grejor så passade det perfekt med en loppistur idag. Ännu bättre var att få göra den med en kär gammal vän och loppisentusiast som jag inte sett på länge. Tog bussen till Hedemora i morse och mötte upp henne, sen gjorde vi ett gäng loppisar från Hedemora till Gusafs och avslutade i Långsjö där hon hämtade lite grejor hon handlat från min egen loppis.

Enda nackdelen med dagens tur var att loppissuget började göra sig påmint och jag fick mersmak. Med två små barn som inte alls gillar loppisar (inte mannen heller för den delen) så blir det inte så många tillfällen att ta sig iväg.

Nåja här kommer dagens fynd: Två stycken gamla trätvingar för 20 kr, två dragkedjor till ett syprojekt 20 kr, en liten medicinflaska 10 kr och ett kopparfat och en glasassiett för 20 kr. Jag är nöjd!

IMG_2773_resize

 

Kommentera

