Forsnäsgården, Stora Skedvi

Medans jag packar för sista restrippen på semestern, får ni ett utflyktstips för hemmatrakterna som jag kan rekomendera för den som gillar inredning, pyssel och fika.

Ett ställe som var okänt för mig till för ett halvår sedan är Forsnäsgården i Stora Skedvi. Det är ett Bed and Breakfast som också har café och butik. Nu har jag dock besökt stället tre gånger och det har blivit en favorit.

Butiken är trevlig då den rymmer både pyssel och handarbetsgrejor, samt inredning. Det finns ett rum med garner, ett rum med tyger och ett rum med scrapbooking, stämplar och papperspyssel. Förutom det flera rum med fina inredningsprylar, mycket i lantlig stil. Det finns även en reabod och en loppisbod ute på gården.

Caféet erbjuder glass och fika (osäker på om det finns smörgåsar). Lite lustigt med mitt inlägg om rabarberpajsreceptet, för här åt jag dagen efter en riktigt god rabarberpaj med knäckigt täcke. Det finns många bord i trädgården för den som vill sitta ute en solig dag.

Butiken är som de flesta inredningsbutiker knappast barnvänlig med mycket sköra saker. I trädgården finns det dock en hörna med rutschkana, liten sandlåda, gungor och klätterställning. Perfekt ställe att lämna man och barn så kan man shoppa i fred.

Öppettiderna just nu är fredagar-söndagar 11-17. Tog inga bilder när jag var där men håll koll på deras facebooksida för bilder och senaste nyheterna kring öppettider och annat.

Kommentera

