Julia & My

Förra veckan hade jag äran att få fotografera dessa underbara och fina tjejer! Jag är så glad att deras mamma tillät mig visa några bilder för er. Jag är mer än nöjd, men så hade jag ju så härliga och glada modeller också!

Något av allt jag lärt mig angående fotografering de senaste året är att bakgrunden och kläder spelar stor roll för hur bra bilden blir. En grå neutral bakgrund framhäver motivet bäst och det blir därför ofta fint att fotografera mot ett grått härbre, en betongvägg, en stenmur, eller som på dessa foton en enkel grusgång. Klädseln ska helst bestå av ljusa färger och vara enfärgade, men helst inte kritvita. Detta är för att ju mer olika färger kameran måste arbeta med desto svårare får den.

I morgon ska jag få öva ännu mer på barnfotografering vilket jag ser hemskt mycket fram emot då jag känner mig väldigt fotoinspirerad just nu. Det nya objektivet kan säkert också ha något med det ökade intresset att göra…

IMG_3406

julia 1

IMG_3404

My 1

IMG_3503c

IMG_3504b

IMG_3515b

5 thoughts on “Julia & My

Kommentera

