Tavelvägg

Vet inte om ni kommer ihåg det där lekrummet jag skulle fixa med? Har inte visat så många bilder därifrån då det inte kännts riktigt klart. Det är det fortfarande inte, men nu har i alla fall ett projekt slutförts!

Som ni ser är det en tavelvägg. Den består av lite konstverk som V gjort. En bokstavstavla som jag gjorde själv. Fanns ingen anledning att beställa en för flera hundra när det bara var att ladda hem lämpligt typsnitt och skriva ut. I de små ovala ramarna, letade jag på lite bilder på nätet och skrev ut. Ramarna är inköpta på loppis för fem kr/styck. De fyrkantiga ikea-ramarna hade jag sedan tidigare. Till dem framkallade jag lite kort hos Crimson i 30×30 cm med den svarta lilla kanten och vit ram, vilket gav känslan av lite passepartout när jag satte in dem i rammarna. Det lilla gula vykortet med elefanterna är från Ikea.

Ett hett tips om ni vill göra en tavelvägg är att inte försöka sätta tavlorna efter några raka linjer eller bestämda mönster. Nu la jag bara ut bilderna som jag ville ha dem på golvet, sen tog jag hammare och spik och satte upp dem med ögonmått en efter en. Gick jättefort då jag inte behövde mäta någonting.

Plåtburkarna är loppisfynd som fått en omgång med sprayfärg. De små husen är lite pyssel jag och V gjorde av toalettpappersrullar för ett tag sen.

I morgon åker jag och barnen till syster yster i Uppsala så nu får ni nog vänta till nästa vecka på fler inlägg.

IMG_4301

tavelvägg

4 thoughts on “Tavelvägg

  1. MIn tavelvägg är också uppe nu! Mitt tips är också stenhårda betongväggar där inte betongkrokar fäster och även raka linjer om man använder ikea ramar med sneda hängare… Phu

Kommentera

