På besök hos Pelle Svanslös

Lite risk för överaktivitet i mitt huvud just nu. Åh vad jag ibland önskar att jag kunde ägna mig åt en sak i taget eller en tanke i taget. Oftast är det ju en bra egenskap jag har, att kunna se helheten och detaljer och hålla många bollar i luften som det brukar heta. Ska ett projekt göras här hemma oavsett storlek så ser jag oftast på en gång alla delmoment som måste göras både innan och efter och förstår direkt hur mycket tid varje projekt eller arbetsuppgift tar. Alla dessa delmoment och tankar på olika saker jag vill göra fastnar sen i huvudet tills projektet/uppgiften är avslutad. Försöker snällt säga åt mitt huvud att vissa tankar kan jag lägga åt sidan för det behövs ändå inte göras nu, men om och om igen poppar de ändå upp som grodorna på Gröna Lund. Försöker banka ner dem och lägga dem åt sidan med hjälp av att-göra-listor men de kommer tillbaka. Fick dock just det kloka rådet om att helt enkelt limma fast grodorna…Bra idé, jag ska genast skriva upp det på att-göra-listan!

Slutet av förra veckan åkte i alla fall jag och barnen till moster i Uppsala. Det var jättetrevligt och tack snälla för att vi fick komma! Bland annat besökte vi Pelle Svanslös lekparken som finns där. Där kan jag absolut rekommendera ett besök om ni har vägarna förbi Uppsala med småbarn. Ingen vanlig lekpark utan små hus uppbyggda efter berättelserna och karaktärerna i Pelle Svanslös.

V tyckte det var roligast att pumpa vatten. Undrar om han också kommer att hamna i pumpbranschen som sin mamma och morfar. Häromdagen på väg till dagis berättade han att han också skulle bygga pumpstationer med mig när han blev stor för då kunde vi fika och gosa hela dagarna. Det vore väl något!

pelle svanslös parken

3 thoughts on “På besök hos Pelle Svanslös

  1. Låter som en mysig lekpark!
    Har ni vägarna förbi Lillehammer någon gång rekommenderas Lilleputthammer som är anpassat till barn mellan 2 och 8 år. Man betalar inträde och sen är allt gratis där inne. Utom mat och dryck då. Till och med vår försiktige L vågade åka det lilla pariserhjulet och även ”bumpebåterne” 🙂

Kommentera

