Vincent & Malin del 1

Förra veckan fick jag chansen att använda mitt nya objektiv för att fota dessa härliga syskon med deras mamma. När man ser dessa bilder är det svårt att förstå hur de blev till, för hela fotograferingen ville lilla Vincent helst vända mig ryggen till. Han var ju ute och utforskade och hade inte alls tid att bli fotograferad. Hans gulliga storasyster Malin var dock en toppenassistent. Hon sa till honom att titta in i kameran och skratta så skulle han få en pinne sedan, vilket han gladeligen gjorde.

Från att ha varit osäker på om bilderna blev bra, så hade jag nu så många jag ville visa att jag knappt kunde välja. Så det får bli ett till inlägg i morgon för er som vill se fler.

Nya objektivet är jag helt klart nöjd med. Dock lite osäker på om det sätter fokus på helt rätt ställe. Ska göra lite tester så fort jag får tid. Det känns viktigt att veta objektivet fungerar optimalt däremot kommer aldrig alla bilder jag tar bli skarpa. Ibland ska ett ögonblick fångas där inställningarna inte hinner med. Men som jag ser det är inte fokus det viktigaste. Det viktigaste är känslan man får när man tittar på bilden och vad den förmedlar. Dessa bilder tycker i alla fall jag förmedlar den otroliga syskonkärleken jag fick uppleva mellan dessa fina syskon och jag lärde mig att både stora och små barn älskar att hoppa i vattenpölar.

vincent & malin 4

IMG_4223

IMG_4226

vincent & malin 7

IMG_4248

vincent & malin 3

vincent & malin 6

3 thoughts on “Vincent & Malin del 1

Kommentera

