Oväntat besök

Idag fick vi oväntade gäster som resulterade i mycket ofrivillig städning…

Hittade mjölbaggar i mjölet, som jag snabbt slängde. Satte igång att tömma skafferilådan och hittade fler mjölbaggar, många mjölbaggar. Vi det här laget har jag smått panik. Slänger allt, städar grundligt och ett par timmar senare hittar jag ändå 6 mjölbaggar till. Ännu mera panik! Nu har jag lugnat ner mig och ringer för säkerhets skull Anticimex på måndag. För om de lyckats lägga ägg någonstans kan de tydligen överleva i tre månader… Blä!

Önskar er med denna story en trevlig lördags kväll och hoppar över bildbevis för allas trevnad.

För övrigt har jag numera även ett instagramkonto på fru_thorsell för er som vill följa. Ni kan även se de senaste instagrambilderna här i högerkanten. Det blir ett test ett tag för att se hur det går att blogga och instagramma samtidigt.

Kommentera

