Hallförvaring

Har länge tänkt att jag ska visa lite mer från mitt hem så här kommer lite bilder på en förvaringslösning vi gjort i hallen. Då vår garderob med galgar och skoförvaring inte var så barnanpassad så kom denna till.

Förvaringen består av en skiva tapetserad med den fina trädtapeten från Cole & Son. Passade på att ta vara på lite tapet som blev över hos mina föräldrar. Skivan skyddar väggen från smutsiga kläder, och tröttnar man på tapeten går den ju att tapetsera om utan att behöva tapetsera om en hel hall. Längst ner är en liten hylla monterad för att få plats med barnskor och få upp dem från golvet.

De små svarta lådorna är trälådor/blomkrukor från Ikea som jag har målat svarta och skruvat fast i skivan. De nedersta fungerar som möss och vantförvaring, en innehåller alla våra nycklar och på de som är fastskruvade som hyllor brukar plånböcker, mobiler och annat krafs hamna.

Den lilla fågelholken för nycklar har vi fått av bekanta och jag tyckte den passade in i trädtapeten.

Enda nackdelen är att nedersta krokraden hamnade lite högt upp då Vilgot fortfarande knappt når till att hänga upp sina kläder. Sen ser det självklart inte så här städat och rent ut så ofta….snarare belamrat av kläder, skor, prylar på väg in och prylar på väg ut. Men hade jag inte städat undan hade ni ju inte sett varken, tapet, krokar eller hyllor!

Vilgots fina gröna ryggsäck från Haglöfs har han fått av sin moster i present och den används flitigt till och från dagis och på utlykter. Den kan jag verkligen rekomendera då den är bra och enkel att packa i, rymmer relativt mycket är ergonomisk och bra för barnet att bära själv.

hallförvaring

 

One thought on “Hallförvaring

Kommentera

