Tillbakablick från Vilgots namngivning

Medans jag förbereder Frans namngivningskalas för släkten den här veckan så kan ni få se lite bilder från när vi hade Vilgots namngivningskalas. Insåg precis att de blir på dagen exakt lika gamla när kalaset är, 5 mån och 5 dagar. Jag hittade inga jättebra bilder på Vilgot från kalaset men jag kan säga att de är fortfarande väldigt lika varandra, han och Frans.

Converseskorna på tårtan knåpade jag och min syster ihop efter en mall och beskrivning. Det är de första tårtorna jag gjort med dekorationer av sockerpasta, och själva converseskorna är nog också enligt mig den snyggaste dekoration jag lyckats med hitills.

Om någon undrar vad man gör på ett namngivningskalas så får man så klart bestämma det helt själv. Det vi gjorde var att skåla för Vilgot och berätta hans fullständiga namn och vad de olika namnen betydde och vart de kommer från. Vi planterade även ett träd till honom på framsidan.

2011-06-19  0038

vilgot namngivning2

2011-06-19  0035

vilgot namngivning

Kommentera

