Några kalastips

Som jag förvarnade blir det nog mest fokus på kalasförberedelser den här veckan. Kan säkert inspirera någon annan som ska ha kalas. Om det så är namngivning, dop, 3-årskalas eller 70-årskalas så kan man ju alltid sno idéer.

Mitt absolut bästa tips när man ska ha kalas, även om det inte ska vara något stort eller speciellt kalas är att välja ett tema. Det kan vara så enkelt som olika färger, olika djur som ugglor, elefanter, myror eller mer klassiska teman som pirater, cirkus eller prinsessor. Om man sedan googlar detta tema på engelska eller nästan ännu bättre söker på Pinterest blir man sedan översköljd av inspiration och idéer och det blir konstigt nog mycket roligare och lättare att fixa kalas. Tycker åtminstonde jag!

Till detta kalas hittade jag Clipart med ugglor i gult och grått att köpa för ca. 20 kr på etsy.com. Då fick jag digitala filer med massa olika ugglor och en gren att sätta dem på om man så önskade. Dessa ugglor kunde jag sedan enkelt göra en inbjudan av.

Jag använde samma ugglor till att göra cirklar med ugglor i. Dessa gjorde jag i samma storlek som en cirkelstans jag har (finns på t.ex. panduro) Skrev ut, stansade och limmade ihop dem två och två kring tandpetare. Perfekt som dekorationer till cupcakes eller andra mjuka kakor.

Girlangen har jag använt en större cirkelstans till, sen la jag papperen tre och tre och sydde med symaskin. Kom bara ihåg att dra ut en längre tråd innan du börjar sy och i slutet så att du har något att hänga upp den i.

Kortet att fylla i för gästerna använde jag även till Vilgots namngivningskalas. En kul grej att spara och se vad närmaste släktingarna skrivit för kul när barnen blir äldre.

Om någon tycker det här är för mycket med teman och annat så kan ni kolla in detta kalas med samma tema som mig. Detta är bilder från en babyshower (kalas för barnet innan det ens är fött) i USA.

Nu lägger jag till en ny kategori här på bloggen, där jag samlar allt om kalas.

IMG_5185

IMG_5168

IMG_5175

IMG_5178

Kommentera

