En bild säger mer än tusen ord?

Om någon undrar varför blogginläggen inte är så många nuförtiden så beror det helt enkelt på virus. Dryga små otrevliga virus som har bott  hos oss lite till och från senaste månaden (snart månaderna) och tycker om att flytta runt mellan olika familjemedlemmar. Innan namnkalaset förra veckan var faktiskt hela familjen friska och jag tänkte att nu äntligen kanske vi kan få lite normal vardag igen. Dock visade sig nya virus stå i bostadskö för att flytta in hos oss och under 1-2 dygn förra veckan hade faktiskt hela familjen feber samtidigt! Så min stora förhoppning är att dessa virus tröttnar lite snabbare. Idag har i alla fall alla familjens medlemmar återgått till sina vanliga vardagssysslor om än lite hostigare och lite snorigare.  Så nu håller jag tummarna för att lillskrutt planerar att sova en stund så jag kan få njuta en liten stund av tystnaden här hemma. Förstår att det är så här det är för många med små barn, men jag måste säga att hittills har vi varit relativt förskonade så det är lite nytt för oss. Vilgot verkar ha ett jättebra immunförsvar mot dagissmittor och annat vilket jag är otroligt tacksam för. Har ni tur och orken återvänder har jag nu många tillklippta syprojekt som väntar på att sys och kanske kan komma upp på bloggen under veckan. Bilden nedan blev tagen efter Frans namnkalas förra veckan och talar för sig själv. Borde jag satsa på fler syskonfotograferingar tycker ni.. IMG_5439b

4 thoughts on “En bild säger mer än tusen ord?

  1. Haha! Vilken klockren bild:)
    Vi har många sådana där busbilder. Därför var förra årets julkortsbilder inte de lättaste att få till… Om det inte var bus så tittade Axel bort eller så gjorde han någon underlig min. Ett kort fick jag till och det var ju det mörka som du hjälpte mig att få till. Ett enda kort av ca.150.
    Hoppas på bättre resultat i årets version.

    Peppar, peppar så har vi ännu inte haft en enda sjukdag hittills den här hösten. Men det är sånt man inte ska säga för då blir vi väl sjuka. Småsnorigt och lite lite ont i halsen, men det har stannat där.

    Krya på er!

    Kram!

Kommentera

