Höstfotografering

Förra söndagen när solen för en gångs skull orkade visa sig lyckades jag med lite övertalning få med både barn och man ut och fotografera lite höstbilder på familjen.

Är så nöjd att det blev av och är glad åt många av bilderna som jag gillar mycket, speciellt de på mig och barnen. Det är så otroligt viktigt att själv fastna på några kort med barnen ibland. Det är dock absolut inte en av mina mest lyckade fotograferingar och trots att höstfärgerna är så fina så är det inte helt lätt att fånga bra på bild. Det blir väldigt mycket färg för kameran att processa och där vi fotade blev det lite för mycket rörig bakgrund. Ofta är det dessutom betydligt enklare att fota andras barn.

Nu väntar en helg med både 1-årskalas och 65-årskalas!

höstfotografering 1 IMG_5712 höstfotografering 2 höstfotografering 3 IMG_5825 höstfotografering 4 höstfotografering 5 IMG_5661

3 thoughts on “Höstfotografering

  1. Men hallå där! Det är ju kalasfina bilder! Själv får jag aldrig med mannen ut att ta några bilder så om jag ska fastna tillsammans med barnen så är det stativ som gäller… För det blir ju så att den som oftast håller i kameran heller aldrig själv hamnar på bild. På gott och ont, men för barnens skulle tycker jag också att det är viktigt att mamma är med på bild ibland.
    Höstfärger är svårt, men jag tycker att du har fångat upp dem här ändå. Det är oftast gult och brunt hellre än rött och orange. De grällare färgerna är dessutom ofta högre upp eller bara som enstaka punkter. Dessa ser man ju när man tittar med ögonen, men de blir svårt att fånga in dem i kameran eftersom då det fotade objektet skulle bli alldeles för litet. Om du hänger med på hur jag menar?

    • Tack Malin! Ja inte så jag är missnöjd med bilderna, var nog bara det att bilderna pontus tog blev bäst och mina bilder i huvudet inte riktigt blev till. 🙂 och ja jag hänger med på hur du menar!

  2. Jo det där känner jag igen! Det är mycket lättare att vara nöjd med andras bilder eftersom man redan har sina i huvudet. Det blir sällan som man har tänkt sig då.

Kommentera

