Veckomeny – 4

Här kommer fjärde veckan med recept:

Måndag: Lax med smaksatt creme fraiche och grönsaker
Det här är ju knappt ens ett recept men jag brukar ta laxfiléer och lägga i en form. På med lite salt och peppar och valfri smaksatt creme fraiche, förslagsvis den med senap/vitt vin/schalottenlök. Sen hackar jag lite salladslök och strör över och in i ugnen ca. 15-20 min ca. 200 grader. Vill man ha mer sås häller man på grädde runt omkring och ev. en fiskbuljongtärning. Servera gärna med broccoli och andra grönsaker.

Tisdag: Djungelgryta
Denna rätt är både snabb, enkel och är omtyckt av både barn och vuxna!

Onsdag: Pasta med curry, äpple och bacon
Vi har några såna snabba pastarätter som man lätt tar till när man har ont om tid. Denna är en av mina favoriter. Sött äpple och salt bacon passar så bra ihop.

 Torsdag: Köttfärsbiffar med pinjenötter/ Senapsbiffar
Två helt olika men goda recept på köttfärsbiffar. Istället för getoströran brukar jag göra fetaoströra. Tror ni fick recept på den tidigare.

Fredag:  Sushi
Då sushi är Vilgots absoluta favoriträtt alla gånger, så får givetvis Sushi också vara med på menyn och eftersom vi vill ha det lättlagat så köper vi den färdig.

One thought on “Veckomeny – 4

Kommentera

