Årets paketkalender

Denna vecka blev inte riktigt vad jag tänkt mig. Först blev V sjuk som befarat och inget konstigt med det, han var hemma med mig och F ett par dagar. Men när sedan både jag och han tyckte det skulle bli rätt skönt med dagis på onsdagen så fick vi vända i dörren. Tydligen hade precis ett utbrott av magsjuka gjort sig besväret att hälsa på där, så vi skyndade hem igen. Det sammanfaller självklart med att F förutom att han också blivit förkyld, antingen har tänder på gång eller någon sån där trevlig fas… Han som annars är lugnet själv, har inte varit helt nöjd de senaste dagarna.

I dag har dock V hälsat på farfar och jag och F har ägnat åt oss paketinslagning. Det känns inte riktigt så när man tittar ut på regnet, men det ju snart bara en vecka till 1 december. Här är ett smakprov på vad årets julkalender innehåller och hur paketen blev. Undrar ni vad något kommer i från är det bara att skriva en kommentar. Förutom standardsakerna som kalsonger, tandborste, tandkräm och godis är det mycket pysselsaker i år. Lite vanliga böcker, en målarbok och en pysselbok fick inte plats på bilden. IMG_6495_resize IMG_6498_resize

Kommentera

