Julkortsfotografering

I min familj sen jag föddes har det alltid skickats julkort till släkt och vänner. Inget konstigt med det, men i min familj har det alltid varit fotojulkort. Inget konstigt med det heller egentligen. Dock brukar de flesta sluta skicka fotojulkort på deras barn någon gång i tonåren eller när de nu kan tänkas börja protestera mot detta. I vår familj ledde dessa bara till att istället för att skicka kort på mig och min syster så fick även mamma och pappa lov att vara med på korten. Det har varit en hel del diskussioner kring detta varje höst. De senaste åren har vi klarat oss från att ta särskilda julkort då familjekorten från gemensamma semesterar och bröllop har fått agera julkort. I år kom detta på tal igen, jag är alltså 34 år och har en egen familj och skickar egna julkort…

Detta året bestämde dock jag och min syster att vi lånar ut våra barn, så får våra föräldrar vara med på kort med barnbarnen. Så sagt och gjort kom min syster och Elliot hit från Uppsala och vi lyckades tajma in första dagen på hur länge som helst med lite sol och ljus.

Att fota barn är inte enkelt, att fota flera barn och lyckas få alla på någorlunda bra humör och att titta in i kameran samtidigt är inte heller enkelt. Att dessutom lyckas få mormor och morfar att titta in i kameran och inte på sina barnbarn är riktigt svårt. Men jag tror vi lyckades!

Passade även på att ta lite egna julkort, och vill ju egentligen avslöja för mycket men detta kort får bli en liten sneakpeak och talar ju för sig själv.

IMG_6695_resize

2 thoughts on “Julkortsfotografering

  1. Jag tror att jag har gett upp tanken på julkort i år. 6-åringen var omöjlig att få på ordentliga kläder och då sa jag att då är det heller ingen vits. Bahh… Vi får se hur det blir.

Kommentera

