Favorit i repris

Nu när det börjar närma sig 1 december kanske jag ska tipsa om denna idé igen. Adventskalendern jag gjorde förra året till herrn i huset. Ett helt gäng av lite roligare ölsorter och några små paket med marsipangodisar. Denna uppskattades mycket och tog inte allt för lång tid att göra. Har även sett andra idéer på samma tema då varje flaska slagits in i en papperspåse med snöre runt.

Själv skulle jag inte ha något emot att få en teadventskalender eller en lyxigare chokladkalender..

Är det förresten någon som vet om det delas ut vanliga papperskalendrar i någon butik eller så. Har för mig att jag som barn hade flera adventskalendrar att öppna, och att det ofta fanns reklamkalendrar i matbutiker och så? V vill nämligen ha en kalender med luckor men jag hade inte lust att köpa tv-kalendern för 50 kr, när han får en hel paketkalender istället.

2013-12-01 13-27-46

3 thoughts on “Favorit i repris

  1. Snodde idén med öl till mannen 😉 Förutom öl så kommer han också att få choklad, en biltidning och en tvättsvamp till bilen (mest som en symbol för att han är så snäll som jämnt tvättar våra bilar – och inte en pik att de behöver tvättas just nu.. 😉 )

    Jag fick en kalender på ICA Supermarket med ett erbjudande per dag i resp lucka.
    TVns kalender har farmor köpt en varsin till barnen.

    • Haha tror min man mest skulle ta tvättsvampen som en pik.. kanske skulle ge honom en kalender med 24 st tvättmedelstabletter? Nej nu var jag taskig, får se om han får en kalender nästa år igen.

      • Haha! JO det finns en risk att det ses som en pik, men jag har ju smörjt honom med en massa öl nu ett tag först. Man kan ju inte bara vara snäll!
        Diskmedelstabletter i olika färger, lite tablettaskar med godis och kalendern är klar 😉 Så blir det en liten rolig grej av det också. Det finns ju tabletter med tvättmedel också…

Kommentera

