Konstruktionsavdelningen

Idag känns det nästan som jag varit tillbaka på jobbet. Visserligen har väl kanske fika och lunchpauserna varit lite mer högljudda och kladdiga. Konstruktion och problemlösning har dock stått på schemat större delen av dagen.

V fick ett set BRIO Builder förra julen och tror det är den absolut mest använda julklappen. Från början ville han bara följa instruktionerna som var med och vi byggde väderkvarnar och traktorer för glatta livet. Sen började kreativiteten komma och han hittade på egna skapelser. Efter ha haft en paus några månader åkte det nu fram igen och jag hittade deras beskrivningar till andra kit som vi inte köpt på nätet.

Så idag har vi konstruerat och byggt flygplan, rymdfarkoster, supersnabba bilar och mycket annat. V älskar att följa beskrivningar och har blivit riktigt bra på det. Skulle inte förvåna mig om han skulle kunna sätta ihop en Ikea möbel snabbare än många andra jag känner. Idag har han dessutom fått träna mycket på problemlösning och att vara kreativ och tänka själv. När vi inte haft de delar som varit med i beskrivningarna har vi fått tänka nytt och löst konstruktionen på andra sätt.

Så från att varit lite rädd att han kanske tröttnat på leksaken är jag nu helt säker på att årets julklapp kommer falla honom i smaken!

Investerade i ny kamera häromdagen och nu testar jag blogga från telefonen med bilder direkt överförda från kameran då den har wi-fi! Får se om set funkar eller om jag går in och redigerar allt som vanligt..

IMG_0416.JPG

IMG_0418.JPG

IMG_0415.JPG

One thought on “Konstruktionsavdelningen

Kommentera

