2014

Både Frans och jag har varit lite halvkrassliga sista veckan så orken har inte riktigt funnits till någonting. Jag ville dock göra en liten sammanfattning från året och visa en del favoritbilder igen. Inte alls någon komplett sammanfattning med allt som hänt utan tog mer med de foton jag fastnade för när jag tittade tillbaka på året. Hur som helst så har det varit ett händelserikt år och det bara i positiv bemärkelse!

Året började ju med något så fantastiskt som att min syster fick barn. Min älskade lilla systerson Elliot som inte är så liten längre. Han fyllde i veckan 1 år och springer nu omkring. Tårarna kom dock när jag tittade på den här bilden när han myser i min famn bara 1 vecka gammal. Det går ju så himla fort och de blir ju aldrig små igen.
elliot

Januari bjöd även på Vilgots tredje födelsedag! Vi hade cirkuskalas som blev riktigt lyckat och var roligt att fixa. Så mycket har hänt även hos Vilgot detta året. Förutom att han blivit en riktigt lång och smal liten kille så har det hänt så mycket mer i utvecklingen. Från att i början av året bygga enkla BRIO Builder figurer med sitt nya trämekano bygger han nu avancerade legokonstruktioner. Han lärde sig cykla på nolltid och slutade helt med blöja. Han har också på helt eget bevåg skaffat sig ett stort intresse för bokstäver och siffror. Han läser och skriver redan enkla ord och räknar enkla tal med plus och minus.
cirkuskalas

Bilderna på Vilgot från Stjärnsund togs på våren. Vet inte vad det är, men jag gillar dem mycket. Kanske ljuset i bilderna och minnet av när vi bara var tre i familjen.
vilgot

Bara några veckor innan Frans födelse och höggravid åkte hela familjen ner till Stockholm och jag gick den privatkurs i fotografering hos Emelie som jag hade gett mig själv i julklapp. Under kursen fotade jag min snygga syster som bara några månader efter sin egen förlossning och med alldeles för lite sömn ser ut som vilken fotomodell som helst.
2014-04-06 11-37-03

2014-04-06 12-10-50 (2)_2b

Samma helg passade vi även på att hälsa på syster med familj i Uppsala och snälla syster lyckades fånga min mage. (Hjälp var jag så där stor?!)
gravid

Största händelsen det här året var för oss självklart den 29 april då vår lille Frans kom till Världen. Helt underbar liten kille, och om jag får säga det själv helt perfekt! Frans var snäll mot oss och lät oss långsamt vänja oss vid att plötsligt vara fyra i familjen då han i början mest ville sova. Det var nog tur det, för nog är det omställning för alla att få en till familjemedlem.
2014-05-08 13-24-15b

2014-05-07 14-03-14 (2)c

Bilden till höger på mina älskade killar. Sådär helt oplanerad och ogenomtänkt och bara ett fångat ögonblick på de käraste jag har.
killarna

Sommaren började väldigt oplanerad med tanke på att vi inte visste vem vår nya famlijemedlem skulle bli. Det visade ju sig dock att vi hade fått en väldigt lättsam liten kille och vi drog iväg på flera semesterresor. Först till Trosa med resten av min familj till ett underbart litet pensionat.
IMG_3027

Även västkusten besökte vi där vi åkte runt i några dagar. Bland annat träffade vi några kompisar som var på semester i Lysekil där dessa bilder av Vilgot togs. Den högra är fotad av Mats, och är en av mina favoriter. Tack Mats!
västkusten

Förutom min egen familj har jag fått möjlighet att fota några vänners barn, vilket jag är otroligt tacksam för. Jag vill så gärna utveckla mitt fotograferande och det är inte samma sak att träna att fota på sin egen familj. Får hoppas att jag kan utveckla fotograferandet ännu mer detta år.
juliaomy

vincent

IMG_6325

Hösten kom och till slut blev även några höstbilder tagna.
IMG_5712

IMG_6171b

Dessa bilder har ni ju nyss sett, men tar med dem ändå. De förmedlar den syskonkärlek som finns där och som får mitt hjärta att smälta. Storebror visar mer och mer intresse för sin lillebror på både gott och ont. De leker, myser och busar tillsammans, men lika ofta får lillebror en liten knuff eller tjuvnyp för att hindra honom från att ta hans saker eller för att få se reaktionen.
julkort 2015

Hoppas på ett lika härligt 2015 om än med lite mera sömn än detta år. Är riktigt nyfiken på vad detta året kommer att innehålla!

Kommentera

