Vad hände?

Vet inte om jag de senaste veckorna varit väldigt upptagen med att fira jul, nyår och fixa inför kalas eller vad som hände? För det känns som att Frans över en natt plötsligt tog ett riktigt stort kliv på utvecklingstrappan. De senaste dagarna har konversationerna här hemma ungefär låtit så här:

– Har du sett att Frans kan …..
– Nej?!

Han kan numera själv ta sig från mage till sittandes. Han klappar händerna. Han kryper (även om det fortfarande går snabbare att åla). Han reser sig mot pallar, diskmaskinen, soffan, sängar, tv-bänken osv. Detta är självklart helt normala utvecklingssteg, jag var bara inte beredd på att allt skulle hända på samma vecka. Kanske inte Frans heller som är något mer frustrerad än vanligt och absolut inte har tid att sova lika länge på mornarna som han brukar. Det i sin tur resulterar i att även mamman i familjen är något frustrerad. Dels av att de få rutiner vi hade nu inte riktigt fungerar längre, dels av att den redan tidigare bristfälliga sömnen minskades ytterligare. Så nu ska jag posta detta inlägg och skynda mig ner i sängen!

IMG_1122b IMG_1110 frans 8 mån IMG_1104

2 thoughts on “Vad hände?

  1. Åh vilken söt liten prins! Ja det går undan när utvecklingen väl sätter fart, mitt lilla hjärta blir tre i sommar och jag hanger inte med i svängarna 😉

Kommentera

