Frans babyrum

Det var ett tag sedan jag visade min moodboard på hur jag tänkte mig att Frans babyrum skulle se ut. Det har fått tagit sin lilla tid att fixa ordning där inne, och det är långt i från färdigt. Frans är snart ingen baby heller, 9 månader idag!

Jag har tagit lite i taget och nu är i alla fall sängen och fåtöljen på plats och han har sovit i sitt rum i några veckor. Har fått upp ugglemobilen över sängen som jag visade er bilder på tidigare när den var halvfärdig. Har även fått upp min lilla vägg med olika hushyllor och en liten fågelholk som ska få belysning i sig så småningom.

Tavlorna ovanför fåtöljen kommer från lite olika ställen. Ugglan är en namngivningspresent ritad av en konstnär som heter Tovelisa och finns att köpa här. Räven är ett print jag köpt från en tjej som heter Smillaland. Hennes butik med flera fina print hittar ni här. Hon har även en etsybutik där du kan köpa printet som en pdf och skriva ut själv.

Finaste tavlan av de alla är dock den av Frans som är en present av en nära vän till oss. Första gången han träffade Frans tog han med sitt skissblock och medans Frans sov så skissade han snabbt fram den bilden och gav den till oss. Så personligt, fint och den bästa presenten till en liten nyfödd!

Vimplarna på väggen och täcket som hänger på sängen har jag själv sytt. Även ugglekudden och molnkudde som ligger i fåtöljen. Nästa projekt om jag lyckas få till det är att skära till en restbit av vit heltäckningsmatta till ett moln och få den kantsydd.

Babyrum 1
IMG_1387
babyrum 2
babyrum 3
IMG_1382

Kommentera

