Vinterfotografering nr 2

I dag känns det bra att det är fredag efter en hel vecka med VAB. Vilgot hade feber i början av veckan, och igår kändes det inte som någon idé att skicka honom till dagis för en dag, då han ändå är ledig fredagar. Som tur är började jag så smått jobba i onsdags och det var en välbehövlig paus från barnen och hemmet. Att bara gå hemma utan att ha några planer är inte riktigt min grej, jag har blivit bättre på det men det är fortfarande inte min grej…

I går tog vi oss i alla fall ut i solen en stund, när Vilgot äntligen var feberfri och pigg. Passade på att ta lite bilder även på Frans i snön. Det känns som det krävs lite träning för att få till det här med motljusbilder precis som man vill ha det. Fotoplatsen blev av naturliga själ på pulkabacken där Vilgot åkte snowracer. Detta innebar att för att få solen där jag vill ha den i bilden fick jag även med en gammal bensinstation och en väldigt trafikerad väg i bakgrunden. Nåja man kan inte få allt…

Trevlig helg!

Frans vinterporträtt 1 IMG_1477Frans vinterporträtt 2 IMG_1450IMG_1431

4 thoughts on “Vinterfotografering nr 2

  1. Kram till fina Frans. Jag skulle vilja hyra in dig här till vårt fjäll-kollektiv så alla söta barnen blir dokumenterade. Tror tyvärr inte jag har råd med reseersättningen.

  2. Motljus är lite trixigt, kan tycka att det är lite lättare med den stora reflexskärmen som ligger på backen (menar snön). Superfina bilder lyckades du få till!

    • Tack för din kommentar! Ja det kanske är snön som hjälpte mig som du säger! Jag ser ju att andras bilder också är lite grådassiga och att det ibland är en del av grejen men jag får hela tiden för mig att jag vill ha både motljus och skarpa/klara bilder.. 🙂

Kommentera

