Alla Hjärtans Dag

Alla hjärtans dag kan man tycka olika om. Får man inte så ofta spontana kärleksförklaringar, choklad och blommor så tycker jag sådana här lite påtvingade dagar faktiskt fungerar bra. I dag fungerade den bättre än någonsin och herr T lyckades verkligen överaska!

Natten spenderar vi i en liten timmerstuga i skogen med endast en liten brasa som värmekälla. Vi är i Gesunda och åker skoter, fiskar och myser. Åtminstonde en av Siljans Lax laxar är nu infångad med hjälp av Vilgots pimpelspö. Han kan dock inte ta åt sig äran av att dragit upp den då han mest såg livrädd ut.

Bilderna är dock inte härifrån och som ni ser inte heller på mina barn. Det här är den glada och charmiga lilla Isak som bara verkar älska att vara ute i snön! (Till skillnad från mina egna barn..) Isaks föräldrar var så snälla och lånade ut honom till mig en liten stund så jag fick stilla fotograferingssuget. Det är inte det lättaste med mörka kläder, mycket snö och en helgrå himmel. Jag var inte helt nöjd från början då jag tyckte bilderna kändes platta med all snö och saknade något lite mer magiskt ljus i bilderna. Sen insåg jag att alla bilder behöver inte vara perfekta pastelliga motljusbilder och det är inte det magiska ljuset som är viktigt här. Det viktiga är att jag lyckats fångat hur kul den här lilla killen tycker det är att få vara ute. Hur han busar, leker, skrattar, ler och varje gång någon nämner ordet backhoppare så sträcker han snabbt armarna bakåt och böjer sig framåt. Ju mer jag tittar på dessa bilder desto mer smittar hans glädje av sig, hoppas de har samma effekt på er!

IMG_1632IMG_1657b barnfotografering med isak - fru thorsell 3 barnfotografering med isak - fru thorsell 2IMG_1672 IMG_1601barnfotografering med isak - fru thorsell 1IMG_1772

2 thoughts on “Alla Hjärtans Dag

Kommentera

