Skotertur och fiskelycka

Som jag berättade i lördags så spenderades helgen i Gesunda hos barnens farfar med sambo. En stuga mitt i skogen utan el och vatten är nog inte det första stället mina vänner skulle leta efter mig på. Speciellt inte mitt i vintern. Man känner sig inte så stödig när man innan läggdags vill besöka dasset och man knappt ser handen framför sig. Inga gatlysen, inget månsken, bara kolsvart och jättetyst.

Men det har ju faktiskt sin tjusning att somna i värmen framför en brasa och sedan varje gång man vaknar till på natten dra täcket lite högre upp över hakan. När man sedan blir väckt av en liten kille i sängen i de tidiga morgontimmarna och kan avnjuta morgonvällingen framför en nygjord brasa så tycker även jag det är mysigt.

Vi har grillat korv ute, vi har åkt skoter och gjort några försök att dra upp några laxar på rymmen. Det blev ett napp på Vilgots spö, och igår kväll fick komma hem och tillaga färsk egenfångad lax. Mums!

Sen vet jag inte om det är den där pälsmössan eller vad det är som gör det? De där ögonen och den där blicken har fastnat ett flertal gånger på bild nu och jag älskar den. Jag undrar vad han ser och vad han tänker.

IMG_1840 barnfoto fiske gesunda 1 barnfoto fiske gesunda 2 IMG_1915 barnfoto skoter gesunda 2

Kommentera

