Fru Thorsell Fotografi – Barn och Familjefotograf i Borlänge

Nu har jag gått och väntat i flera veckor på att få visa er hemsidan jag har fixat med sen i höstas.

Vid sidan av mitt vanliga jobb som ingenjör tänker jag låta den konstnärliga och kreativa sidan av mig få jobba. Därför kommer jag nu även kalla mig själv fotograf med den huvudsakliga inriktningen på barn och familjefoto. Fotar dock gärna de flesta slags porträtt som t.ex. gravida, kärlekspar och bröllop.

Redan på högstadiet gick jag fotokurser och hade tillsammans med pappa mörkrum hemma i bastun. Sedan har fotointresset gått lite upp och ner under åren. När Vilgot föddes blev det naturligt att börja fotografera igen och jag hittade samtidigt en duktig tjej Emelie Ohlsson som hade en blogg och bl.a. sålde lättförståeliga webkurser för alla nivåer inom fotografering. Både kurserna och bloggen gav mig en aha-upplevelse. Kameran och dess inställningar blev plötsligt lite lättare att förstå. Dessutom fick jag insikten att förutom det tekniska så fanns det så mycket att lära om ljus och val av platser att fotografera på. Har du valt rätt plats, med rätt ljussättning så är det svårt att misslyckas med en bild. Har du däremot valt fel plats och fel ljus spelar det inte så jättestor roll hur duktig du är på kamerans inställningar. Bilden kommer aldrig bli den där perfekta bilden.

Nu älskar jag att fotografera och känner att jag vill ta det ett steg längre och utvecklas ännu mer. Jag har de senaste åren fått äran att fotografera flera av mina vänner och deras barn. Det har jag gjort med glädje och hoppas att jag får fortsätta fotografera både dem och nya kunder. Då jag lägger ner mycket tid på varje fotografering med förberedelser, fotografering och flera timmars urval och redigering så känns det rimligt att ta betalt för detta. Pengarna kommer i första hand att gå till den utrustning jag behöver och till kurser för att utvecklas mer inom fotograferandet.

Min facebooksida, instagramkonto och blogg kommer att fortsätta som vanligt men kanske se lite annorlunda ut och fokusera lite mer på min fotografverksamhet. På min facebooksida kommer man t.ex. nu kunna hitta mina kontaktuppgifter och även lämna betyg och rekomendationer.

Så jag blir jätteglad om du vill kika in på fruthorsell.se. Vill du prova mig som fotograf så har jag ett erbjudande där du endast betalar 450 kr för 1 h fotografering. Sen väljer du själv hur många bilder du vill köpa.

hemsida

Kommentera

