1 årskalas med skogstema

I helgen var det dags för kalas igen och jag älskar ju kalas! Vet dock inte om jag blivit lite mättad på kalas då de kommer lite tätare nu än innan med ett barn. Inspirationen och idéerna fanns det gått om, men orken och motivationen räckte inte riktigt ända fram.

Temat denna gång blev skogen och det mest utmärkande fick bli cupcakes dekorerade som flugsvampar. De blev en aning rosa men jättesöta och goda! Använde min vanliga citronfrosting och färgade den röd, smetade på frostingen med en sked och de vita prickarna är vit choklad. Finns att köpa färdiga sådana prickar på mataffären i bakhyllan. Använde Ikeas muffinsformar i deras muffinsplåt för att få den lite mer svampiga formen på dem.

Sen bakade jag och Vilgot lite kakor med hjälp av Ikeas djurformar. Det blev sniglar, ekorrar och igelkottar.

Tårtan är dekorerad med enbitar jag skrev e t t på och små plastdjur. Enkelt men helt ok resultat.

Vilgot älskar pysselprogram på TV och på ett av hans favoritprogram Philofix gjorde de för inte så länge sedan ekollon. Det fick vi lov att testa då de passade in på temat. Det är helt enkelt chokladbollsmet med en hatt av mandelbiskvi. Enkelt och väldigt gott! Jag älskar chokladbollssmet!

Hade jag haft tid och lust med ett skogsbesök, hade jag nog dekorerat det hela med lite mer mossa, kvistar och kottar för att få till den riktigt känlsan..

Frans 1 års kalas skogstema, barnkalas

Frans 1 års kalas skogstema, barnkalas Frans 1 års kalas skogstema, barnkalas Frans 1 års kalas skogstema, barnkalas Frans 1 års kalas skogstema, barnkalas Frans 1 års kalas skogstema, barnkalasbarnkalas skogstema ekollon

Kommentera

